0,00
English Braids

M-ropes en English braids, vallen en high-performance schoten

Al onze vallen en schoten touwen worden getest bij Spinlock op hun stoppers, houdkracht en slijtage. Ons touw assortiment bevat alle lijnen van budget tot high-performance lijn en is uiterst zorgvuldig samengesteld.

Onze lijnen zijn kenmerkend: soepel, slijtvast houden goed in stoppers en zijn altijd goed te splitsen.

Gevlochten Dyneema of HMPE lijnen, zeer geschikt als vallen en high-performance schoten

Flyer HMPE

Een HMPE kern en Polyester mantel. Deze lijn heeft dezelfde eigenschappen als een Dyneema of Spectra touw maar zonder de prijs.

Rek bij 1000kg: 0.4%

Racing Dyneema

De absolute topper. 12-voudige Dyneema SK78 kern in de kleur van de mantel met een 24-voudige Polyester mantel voor een combinatie van minimale rek en maximale stopper houdrkacht.

Rek bij 1000kg: 0.4%

Cruising Dyneema

Een echte allrounder. Een 12-voudige SK78 en PPM blend kern met PU coating. De 24-voudige mantel is slijtvast en houdt uitstekend in stoppers. Een mooie lijn voor veeleisende toerzeilers.
Rek bij 1000kg: 0.8%

Toepassingen

Grootzeilval

Spinnakerval

Genuaval

Fokkeval

Gennakerval

Dubbel gevlochten Polyester lijnen, ideaal als trimlijn, schoot of val

Braid on Braid

Een dubbel gevlochten Polyester lijn. Dit touw is voorgerekt met een 12-voudige gevlochten kern en 24-voudige mantel. 

Rek bij 1000kg: 3.2%

Silverline

Een doorontwikkeling van de Braid on Braid maar nog net iets soepeler. Door de pre-stretch en heatsetting heeft deze Polyester zeer weinig rek. 

Rek bij 1000g: 3.1%

Braid on Braid volle kleur

Een dubbel gevlochten Polyester lijn. Dit touw is voorgerekt met een 12-voudige gevlochten kern en 24-voudige mantel. 

Rek bij 1000kg: 3.2%

Gevlochten lijn

Deze Polyester lijnen zijn ideaal als simpele val, soepele schoot of trimlijn.

Rek bij 100kg: 4.8%

Technische specificaties

Test specificaties van touw fabrieken laten nooit een compleet plaatje zien en zijn lastig te vergelijken met de werkelijkheid.
Om een zo reëel mogelijk beeld te krijgen testen wij als volgt:
 
  • We beginnen met een voorspanning van 200kg, dit is vergelijkbaar met de valspanning tijdens het hijsen.
  • Vervolgens belasten wij de lijnen met 500 en 1000kg. Dit zijn gangbare valspanningen voor schepen 30 tot 37 voet. 
  • De rek uit deze test is te zien in de afbeelding hiernaast.
Een grootzeil val of genua val die rekt zorgt ervoor dat de bolling in het zeil in windvlagen naar achter verplaatst. Hierdoor zal het schip meer helling maken en mogelijk uit het roer lopen. Een rekvrije val voorkomt dit en zorgt voor extra snelheid en comfort voor toerzeilers.
Als u investeert in een rekvrij laminaat of 3di-zeil dan zou een rekkende val deze investering teniet doen.
X